وبلاگ نویسان شرق فارس

بهترین مطالب وبلاگ های شهرستان نی ریز را در اینجا ببینید.
ما به دنبال آنیم که وبلاگ نویسان نی ریزی را در این مجموعه معرفی نماییم و از کلیه دوستان وبلاگ نویس شهرستان نی ریز دعوت می کنیم تا در جمع صمیمی اعضای ما حاضر شوند. شما می توانید مطالب تولیدی خود را با نام و وبلاگ خود در وبلاگ نویسان شرق فارس ثبت نمایید.

طبقه بندی موضوعی

دومین گلدون وبلاگی وبلاگ نویسان شرق فارس

شنبه, ۲۴ آبان ۱۳۹۳، ۰۳:۵۵ ب.ظ
باشگاه وبلاگ نویسان شرق فارس: وبلاگ نویسان فعالی در سراسر شهرستان نی ریز هستند که وبلاگ های آن ها از سطح بالایی برخوردار است. محتواهای خواندنی این وبلاگ ها گرچه مشتری خاص خود را دارد اما به منظور معرفی هر چه بیشتر، شرق فارس در نظر دارد به صورت هفتگی گزیده بهترین های وبلاگی را در قالب «گلدون وبلاگی» تقدیم شما خوانندگان گرامی نماید. یقیناً مطالب بسیاری زیادی در فضای وبلاگی شهرستان وجود دارد که شایسته بهترین ها هستند، لذا گلچین این مطالب به معنای نادیده گرفتن زحمات دیگر وبلاگ ها نمی‌باشد. بر این اساس تمامی وبلاگ نویسان عزیزی که مایلند مطالب آنان منتشر شود می توانند به منظور معرفی وبلاگ خود، مطالب تولیدی خود را از طریق ارسال نظر در زیر همین مطلب آدرس وبلاک و لینک مطلب خود را ارسال نمایند.وبلاگ جهان موعود نوشت: اعلامیه ازدواجانگاری این دوره زمونه دوره زمونه ی عجایبه این روزا انگاری اعلامیه ازدواج هم به بازار اومدهادامه مطلب یادتون نره... اخیراً یک فرد با انتشار آگهی در خیابان ها آمادگی خود را برای ازدواج اعلام کرده است. در سطح شهرقدس آگهی هایی با نام آگهی ازدواج منتشر شده است که در آن یک فرد آمادگی خود را برای ازدواج اعلام کرده است. وبلاگ نوسیاستمدار نوشت: میل خود را حق خود ندانیمداستان جالبی رو در نرم افزار نیش ها و نوش ها دیدم که تلنگر خوبی هست برای همه ی ماها که خودمون و وابستگان خودمون رو به همه ترجیح می دیم:شهین خانم و مهین خانم توی خیابون به هم رسیدن، بعد از کلی احوالپرسی و چاق سلامتی، شهین خانم پرسید: راستی از دخترت چه خبر؟دوسالی باید باشه که ازدواج کرده، از زندگیش راضیه؟ بچه دار شد؟مهین خانم یه بادی به غب غب انداخت و گفت:آره جونم، این پسره، شوهرش، مثل پروانه دور سرش می‌چرخه، اون سال اول عروسی که دایم مسافرت بودن، همه جا رو رفتن دیدن، عید اون سال هم رفتن اروپا برای من هم یه پالتوی خیلی قشنگ آورده بود، تو کار های خونه هم نمی گذاره دست به سیاه و سفید بزنه، وقتی هم که حامله بود دیگه هیچی، این‌قدر بهش می رسید حالا هم که بچه اشون به دنیا اومده تا پوشک بچه رو هم این عوض میکنه، آره شکر خدا خوشبخت شد بچه‌ام.شهین خانم گفت شکر خدا، ببینم پسرت چیکار می‌کنه از زنش راضیه!؟مهین خانم یه آهی کشید و یه پشت چشم اومد که ای خواهر نگو که دلم خونه، پسر بد بختم هر چی در میاره همش خرج مسافرت این دختره می‌کنه، انگار زمین خونه اشون میخ داره اون سال اول که اصلاً توی خونه بند نبودن، اصلاً فکر نمی‌کرد که بابا این بدبخت خرج این همه سفر رو از کجا بیاره، بعدش هم عیدیه رفتن دبی، دختره برا ننه‌اش رفته بود یه پالتو خریده بود ۱۰۰ دلار، پسره شده حمال خونواده زنش، طفلک بچه‌ام توی خونه عین یه کلفت کار میکنه، زنه دست از سیاه به سفید نمی‌زنه، حامله که شده بود این پسره دیگه رسماً شده بود زن خونه، بعد هم که زایمان کرد حتی پوشک بچه‌اش رو میده این پسر بد بخت عوض می‌کنه.وصیت امام علی علیه السلام به فرزندش امام حسن مجتبی علیه السلام رو همه ی ما شنیدیم و از بچگی تو کتابای دبستان خوندیم. ایشون می فرمایند:ان تحب له ما تحب لنفسک و تکره له ما تکره لنفسک. هر چه برای خود می پسندی برای دیگران هم بپسند و هر چه برای خود خوش نمی داری، برای دیگران هم خوش ندار.حدیث بسیار ساده و روان، اما پر مغز و محتوا. مصداق کامل عدالت علوی. اگه این حدیث توسط همه ی مردم اجرا می شد، واقعا ظلم ریشه کن نمی شد؟ ما دیگه شاهد درگیری و حق کشی بودیم؟ ما شاهد جنگ بودیم؟ شاهد فقر بودیم؟ و ... . مطمئنا خیر. اما هرکس باید به خودش مراجعه کنه و ببینه تا چه اندازه این جمله ی گهربار رو جامه عمل پوشانده.وبلاگ مشکان فارس نوشت:نیمچه نگاهی به شهرک شاهد مشکان شهرک شاهد 1365 تاسیس و بنا گردید حدود 28 سال است بعد از سیلی که آمد. از آن سال تا کنون چند خیابان دارد که یکی دو تا آسفالت و بقیه خاکی است. یک مسجد دارد که تا امسال هنوز در تعمیر آن هستند. دیگر مرکز بهداشت و درمانگاهی هم ساخته اند که هنوز بویی از افتتاح آن به مشام نمی خورد.به راستی بعد از 28 سال در شهرک کار خاص دیگری انجام نداده اند. به جز پارکی اول ورودی.جای آن نیست که مقداری بیشتر به این خطه رسیدگی گردد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ جهان موعود نوشت:کار کار کارخدمت مقدس، عشق خدمت. فرموده آقا خطاب به مسئولین: کار، کار، کار  در آخرین جلسه که روز گذشته (93/8/21) برگزار شد، ۸۴ نماینده حضور نداشتند. در جلسه روز یکشنبه ۹۲ نماینده و در جلسه قبل از آن، ۸۴ نماینده غایب بودند. همچنین در جلسه روز چهارشنبه، سی‌ام مهر ۹۴ نماینده و در جلسه روز سه شنبه ۲۹ مهر ماه سال جاری، ۸۴ نماینده در صحن علنی مجلس حضور نداشتند. گفتنی است:گویا غیبت نمایندگان مجلس شورای اسلامی، به یک اپیدمی تبدیل شده و آن گونه که از رفتار نمایندگان و هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان برمی‌آید، کسی نیست جلو این گونه رفتار‌ها را در مجلس بگیرد. در این باره باید گفت، در یک ماه گذشته، که حدود ۱۲ نشست علنی در مجلس تشکیل شد، کمتر روزی بوده که شمار غایبان در آغاز جلسه کمتر از ۸۵ نفر باشد. به گزارش «تابناک»، محاسبات نشان می‌دهد، اعدادی از این دست به معنای غیبت شصت تا هفتاد برابر نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به نمایندگان مجلس نمایندگان در کشور‌های دیگر همچون آمریکاست. بنا بر این گزارش، در حالی که نمایندگان مسائلی مانند پیگیری کارهای مردم، پیگیری امور اداری، سرکشی به حوزه‌های انتخابیه و گاه نیز به دلیل دیرکرد در پرواز‌ها و یا حتی دیر رسیدن ماشین را دلیل غیبت‌های خود اعلام می‌کنند، حضور پررنگ‌تر آن‌ها نشان می‌دهد، ‌اگر اراده محکمی برای حضور در مجلس‌ باشد، آمار غیبت نمایندگان به طور جدی کاهش خواهد یافت؛ برای نمونه، در حالی که غیبت ۸۰ تا ۹۰ نماینده رو به عادی شدن می‌رود، در جلسه رأی اعتماد به کابینه یازدهم، شمار غایبان به کمتر از پنج نفر و در جلسه رسیدگی به استیضاح وزیر سابق علوم، تعداد غایبان به کمتر از بیست نماینده رسیده است. اما هر چه در موضوع غیبت نمایندگان به جلو می‌رویم، زوایای پنهان دیگری از این ماجرا آشکار‌تر می‌شود. روز گذشته، یکی از نمایندگان مجلس با حضور در غرفه تابناک در نمایشگاه مطبوعات، ادعاهای جالبی در این خصوص داشت. عبدالوحید فیاضی، نماینده نور در این باره به تابناک گفت: مجلس یکی از ارکان اصلی نظام است و باید به گونه‌ای رفتار کند که اگوی رفتاری مناسب برای سایر نهاد‌های کشور باشد. نمایندگان باید بیش از هر چیز دیگر، این موضوع را مد نظر گیرند و با حضور مستدام در مجلس از طریق مجلس و قانون پیگیر مطالبات موکلین خود باشند. این نماینده مجلس گفت: یکی از دلایلی که نمایندگان در صحن حاضر نمی‌شوند، کثرت تعداد جلسات در طول ماه است. نمایندگان به جای اینکه در صحن باشند، باید در کمیسیون‌های تخصصی و پشت میز‌های کاری خواسته های مردم را پیگیری کنند و دقت و نظارت قوی‌تر بر مسائل داشته باشند؛ بنابراین، حضور در صحن مانع از انجام این کارهاست. این نماینده افزود: البته نظارت آنچنانی هم برای حضور ـ غیاب نمایندگان وجود ندارد؛ برای نمونه، در گذشته ما نماینده‌ای داشتیم که چهار ماه به مجلس نیامد. این نماینده نه تنها از سوی کسی موآخذه نشد، بلکه اکنون در کسوت وزیر است. اما در همین سخنان کوتاهی که این نماینده مجلس کرده، چند نکته نهفته است؛ نخست اینکه اگر با این گفته نماینده که تعداد جلسات زیاد است، نمایندگان دیگری نیز موافق باشند، به این معنااست که برخی از نمایندگان به جلسات صحن علنی به دید اتلاف وقت نگاه می‌کنند و حضور یافتن یا نیافتنشان را در مجلس مهم نمی‌دانند. از سوی دیگر، نظارت بر رفتار نمایندگان آنچنان ضعیف است که نماینده‌ای می‌تواند چهار ماه در مجلس حضور نداشته باشد و همچنین از سوی هیچ مرجعی ارزیابی نشود.این در حالی است که بنا بر آیین‌نامه داخلی مجلس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، ‌سی روز در سال ‌تعطیلات تابستانی دارند که زمان آن با تشخیص مجلس تعیین می‌‏شود‌ و همچنین هیأت رئیسه می‌‏تواند در تنظیم برنامه جلسات علنى و کمیسیون‏‌ها به ‏گونه‏‌اى عمل کند که نمایندگان در هر ماه یک هفته کارى ‌براى رسیدگى به وظایف نمایندگى فرصت داشته باشند تا برای سرکشی به حوزه‌های انتخابیه خود بروند و در صحن علنی مجلس نباشند. ‌در این باره باید گفت، نمایندگان همچون دیگر کارمندان دولت، هر سال یک ماه حق استفاده از مرخصى با حقوق را دارند‌ که استفاده از مرخصى ضرورى بدون حقوق نیز‌ با موافقت هیأت رئیسه، حداکثر یک ماه در سال خواهد بود و در صورت عدم استفاده، می‌‏توانند در سال‌‏هاى بعد از آن بهره گیرند. این گزارش همچنین می افزاید، هیچ یک از نمایندگان قبل از گرفتن مرخصى نمی‌‏توانند غیبت کنند، مگر با عذر موجه از قبیل بیمارى یا حوادث غیرمترقبه‌. غیر از این موارد، هیچ نماینده‌ای حق غیبت از جلسات صحن علنی و یا کمیسیون‌های مربوطه را ندارد. نماینده‌‏اى که بیش از یکصد ساعت پیاپی یا دویست و پنجاه ساعت غیرمتوالى از اوقات رسمى جلسات مجلس و کمیسیون را بدون عذر موجه در یک سال غیبت کند، مستعفى شناخته خواهد شد. اما بررسی‌ها نشان می‌دهد در مجلس کنونی هیچ یک از نمایندگان غیبت چهار ماه نداشته‌اند و اگر آن گونه که این نماینده ادعا کرده و نماینده‌ای بوده که اکنون در کسوت وزیر است، از بین اعضای هیأت دولت، تنها شامل رحمانی فضلی، وزیر کشور می‌شود که در سوابق وی نیز غیبت چهار ماه به چشم نمی‌خورد!وبلاگ سیده بانو نوشت:بدنیستیم، بلد نیستیم هفته پیش یه فیلم تلویزیونی می دیدم. این آخرین جمله شخصیت اول بود: «خدایا، خداییش تو این چند سال زندگی، بد نبودم. فقط بلد نبودم.»این جمله خیلی به دلم نشست. شخصاً معتقدم 90 درصد (شایدم بیشتر) از مشکلات ما به این خاطره که بلد نیستیم. ارتباط با خدای خودمون، با اطرافیانمون، حتی ارتباط با نفس خودمون رو هم درست و حسابی بلد نیستیم. فطرتاً انسان های پاکی هستیم. خیلی از برخوردهای ظاهراً بدی هم که با دیگران داریم با این خاطره که یاد نگرفتیم چطور درست برخورد کنیم. میدونید «بلد بودن» یه تفاوت بزرگ و ظریف با «دانستن» داره. ما معمولاً برای کارهای عملی اصطلاح «بلد بودن» به کار می بریم. ویژگی خاص کارهای عملی اینه که باید برای یاد گرفتن اونا تمرین و تکرار مستمر داشت. گاهی اوقات ما یه مطلبی رو کاملاً بهش علم داریم. به اصطلاح می دونیم باید چه کار کنیم. اما چرا در عمل موفق نمیشیم؟ چون تکرار و تمرین نداریم. همه کارهای عملی تکرار و تمرین مداوم نیاز دارن. برای خوب بودن باید هر روز و هر لحظه خوب بودن رو تمرین کنیم.کاش یاد بگیرم که خوب باشم.توفیقی که خداوند نصیب بسیاری از بزرگان کرده اینه که به ویژه در کودکی فضایی براشون فراهم شده که خوب تربیت بشن،خوب بودن را یاد بگیرن، بلد بشن، تمرین کنن. هیچ زمانی دیر نیست. همیشه میتونیم از نو شروع کنیم برای بلد شدنِ خوب بودن. خداوندا کمکمان کن برای بلد شدن. برای یاد گرفتن. برای تمرین کردن!برای هم دعا کنیم از صمیم قلب، تا فریضه امر به معروف و نهی از منکر فردای هیچ کدام مان ترک نشود. وبلاگ مبارز نوشت:ماهواره ماهــــواره ها آنگاه موفق می شوند که ما آفتــــاب واره ها « قرآن وعتـــــرت » را نشناسیم ونشناسانیم وبلاگ فراسوی غبار نوشت:کربلای دل آیا با خود اندیشیده ای که اگر قرار باشد، عاشورا دوباره تکرار شود؛ تو در کدام طرف میدان می ایستی؟ با کربلائیانی یا با یزیدیان ؟حر می شوی یا ...   آیا چنان هستی که جز با خون خویش، دست از عقیده ات نشویی؟ خداوند فرمود: " الذی خلق الموت و الحیاة لیبلوکم ... " ما مرگ و زندگی را آفریدیم برای اینکه شما را امتحان کنیم. و عالم صحنه امتحان و بلا و تردید است. آیا اندیشه ات آنچنان در جانت رسوخ یافته است که میان گرایش درونی ات و حسین ( علیه السلام ) ، در کربلای درونت بر گرایش شیطانی تردید، پیروز شوی؟ و جوهره وجودی خویش را به ظهور رسانی و کرامات انسانی ات را در عرصه عمل به فعلیت؟ آیا چنان هستی که در فضای ابهام آلود، راه را از چاه تشخیص دهی؟ آیا هنوز هم تردید داری؟ حال که حسین بن علی ( علیه السلام ) بهای همه فهم ها و بصیرت ها را با خون خویش پرداخته اند؟ آری! بهای همه فهم ها و بصیرت ها را حسین بن علی (ع) با خون خویش پرداخته اند. و راه را بر همه ی جنبش ها و حرکت ها و قیام های عدالت خواهانه ی تاریخ بشریت گشودند؟ "آری کربلا صحنه ی  بلا به وسعت همه ی تاریخ است" و هرزمان، عاشورا و هرمکان، کربلا است. پس اگر تو خود را نشناخته باشی و راهت را نیافته باشی، گمان مبر که میان فضای غبارآلود زمان، گم نشوی و بترس از آنکه تا دیروز، جان دهی برای علی(علیه السلام)  و فردا روز، شمشیر کشی یر حسین بن علی (علیه السلام)